Auteur Topic: Code rood in Nederland  (gelezen 893 keer)

Paul

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Code rood in Nederland
« Gepost op: 12 december 2017, 01:20:43 »
Nederland heeft zondag code oranje en vandaag code rood voor de kiezen gehad.
Men raadde mensen aan niet de weg op te gaan als dit niet nodig was. Om 17 uur ging het hier in Rotterdam behoorlijk sneeuwen maar hoeveel last heeft u van de sneeuw gehad?

Is een kleurcode verstrekken om Nederlanders te waarschuwen voor de weersomstandigheden wel verstandig? Het is namelijk al een paar keer voorgekomen dat er een code werd uitgegeven die later niet bleek te kloppen. Ook vandaag had ik niet het idee dat de sneeuw zeer hinderlijk was, in ieder geval niet hier in de omgeving van Rotterdam.

Goed er lag sneeuw en het lopen ging wat moeizamer maar verder heb ik in Rotterdam geen grote problemen gehoord of gezien.

bambam

• Forumbeheerder
  • Nieuweling
    • Bekijk profiel
Re: Code rood in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2018, 15:43:13 »
Het is nu al wekenlang heel erg heet in Nederland en niemand geeft een code rood uit ondanks dat grasvelden verdorren, de boeren hun oogst naar de galemissen zien gaan en ik niet naar buiten kan gaan zonder mezelf helemaal kapot te zweten. Dit weer is heel erg gevaarlijk en denk eens aan de kans op huidkanker omdat de zon zo fel schijnt. Al die UV straling doen mijn lichaam geen goed maar toch hoor ik niemand een code geel / code oranje of rood afgeven.

Dat vind ik ook verwarrend.

Paul

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Code rood in Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2018, 19:35:02 »
Het is toch gebeurd, de hitte is zo ernstig in Nederland dat men code oranje heeft uitgeroepen:
https://www.ad.nl/binnenland/code-oranje-vanwege-gevaarlijk-tropisch-weer-pas-goed-op~a88e2e4d/